Forskjellig

Tine

Redigert av
Unni P. Christensen

Tine rådgiving lanserer egen kundetilfredshetsundersøkelse

TINE Rådgiving starter i 2025 en kundetilfredshetsundersøkelse rettet mot produsenter som har benyttet seg av rådgivingstjenester foregående år. Undersøkelsen er en del av TINE Rådgivings kontinuerlige innsats for å forbedre sine tjenester og sikre at produsentene får den støtten de trenger for å optimalisere sin drift.

Rådgiver og bonde ute på beite.

Foto: Tine

- Tidligere i år meldte vi om rekordomsetning i salget av rådgivingstjenester, og denne positive trenden har fortsatt gjennom hele 2024. Det er svært gledelig at våre eiere benytter seg av våre tjenester i så stor grad, og enda mer imponerende at vi har oppnådd dette midt i et betydelig generasjonsskifte i avdelingen, sier direktør i TINE Rådgiving, Mari Stenersen.

- Fra neste år vil vi satse på å innta en enda tydeligere konsulentrolle, slik at flere kan få den hjelpen de trenger. Da sender vi ut vår egen kundetilfredshetsundersøkelse til dem som har benyttet seg av rådgiving i 2024, sier hun og fortsetter: -Dette vil gjøre oss enda bedre rustet for fremtiden. Vi er svært opptatt av å lytte til våre produsenter og forstå deres behov. Denne undersøkelsen gir oss en unik mulighet til å få direkte tilbakemeldinger som vi kan bruke til å forbedre våre tjenester.

Undersøkelsen vil bli sendt ut til alle produsenter som har kjøpt rådgivingstjenester i 2024, og vil dekke ulike sider av tjenestene, inkludert kvaliteten på rådgivingen, relevansen av informasjonen som gis, og den generelle opplevelsen av samarbeidet med TINE Rådgiving. Målet er å samle verdifulle tilbakemeldinger som kan bidra til å forbedre og tilpasse tjenestene enda bedre til produsentenes behov.

- Vi ønsker å sikre at våre rådgivingstjenester er av høyeste kvalitet og virkelig hjelper produsentene med å nå sine mål, sier Stenersen. - Tilbakemeldingene fra denne undersøkelsen vil være avgjørende for vårt arbeid fremover, og vi setter stor pris på alle svar vi får inn, avslutter Stenersen.

Bærekraftstillegg og beiteregistrering

Kyr på beite i Kvæfjord.

Foto: Tine

Mange av produsentene har registrert beiteslipp og oppnådd bærekraftstillegget i sommer og høst.

Selv om beitesesongen er over, og fristen for å registrere dato for innsett i Eana var 1. desember, ser vi at det fortsatt er en god del produsenter som ikke har registrert innsett. Alle som har registrert beiteslipp i løpet av juli 2024 vil ha oppfylt beitekravet i bærekraftstillegget fram til 1. juni 2025, uavhengig av om dato for innsett av dyr var registrert i Eana 360 per 1.12

Selv om den formelle fristen er passert, er det er likevel viktig at dere registrerer at dere har tatt inn dyra fra beite!

Og har dere noen utfordringer eller spørsmål, så kontakt gjerne TINE medlemssenter (medlem@tine.no).

Forbedringer i registreringen

Gjennom fjorårssesongen er det kommet inn mange gode innspill fra dere produsenter på hvordan registreringen kan forenkles og forbedres. Disse innspillene tar vi med oss til kommende beitesesong.