Forskjellig

Tine

Redigert av
Unni P. Christensen

Nå tilbyr tine rådgiving grovfôrrådgiving i hele landet

Foto: Tine

Optimalisering av grovfôret er i vinden. Etter flere år med tilbud om TINE Grovfôrprogram øker etterspørselen på spesifikk grovfôrrådgiving. Nå tilbyr TINE Rådgiving grovfôrrådgiving til alle TINEs melkeprodusenter.

  • Har du behov for veiledning og rådgiving når det gjelder din grovfôrproduksjon?

  • Lurer du på hva din besetning trenger av mengde grovfôr og av hvilken kvalitet?

  • Lurer du på tema som gjødsling, riktig høstetidspunkt, korrekt lagring og kvalitetssikring av grovfôret?

  • Lurer du på hvordan du kan forbedre grovfôrkvaliteten og/ eller -avlingen gjennom riktig sortsvalg og dyrkingsstrategi, samt hvordan man kan bruke moderne teknologi for å overvåke og optimalisere grovfôrproduksjonen?

Nå kan du få skreddersydd hjelp og veiledning basert på dine behov og utfordringer. Det gjør vi med å sette grovfôrdyrkinga og fôring i sammenheng for å oppnå et best mulig totalresultat.

Ikke nøl med å ta kontakt med oss for å få mer informasjon eller bestille tid med en av våre dyktige grovfôrrådgivere. Vi er her for å hjelpe deg med å optimalisere grovfôrproduksjonen din og sikre best mulig kvalitet og avling. Med TINE Rådgiving ved din side kan du være trygg på at du får den beste hjelpen og veiledningen for din produksjon. Optimaliser ditt grovfôr – det kan bli lønnsomt!

Tine er fremdeles blant omdømmevinnerne

Onsdag 20. mars ble resultatene av Apelands store omdømmeundersøkelse Traction offentliggjort. TINE var blant kun fire selskap i Norge som oppnådde «Svært godt omdømme». For å oppnå «Svært godt omdømme», måtte man ha 80 poeng – og det var akkurat dette TINE fikk.

Vinneren av undersøkelsen, Vipps, oppnådde ellers den høyeste scoren i undersøkelsens historie, med 92 poeng. Så gratulerer til dem!

Bak dem fulgte Finn.no og Vinmonopolet. TINE på fjerdeplass, har ellers virksomheter som NRK, Q-meieriene, Kiwi, Telenor og Posten bak seg på barometeret, for å nevne noen.

- Et godt resultat

Konsernsjef Ann-Beth Freuchen, sier det er god grunn til å være fornøyd med resultatet, selv om TINE i fjor delte andreplassen med Vinmonopolet.

- Jeg vil gratulere alle eiere og ansatte med et nytt godt resultat. Vi har lagt et krevende år bak oss, med både strukturendringer og melkemangel. Undersøkelsen til Apeland er gjennomført i februar, da det var mye støy rundt melkemangel og Nyt Norge. Sett i lys av dette, er det godt å se at våre sterke merkevarer - og det inntrykket folk har av hele vår fantastiske verdikjede fra jord til bord, står seg godt. Samtidig er også undersøkelsen en påminnelse om at et godt omdømme er ferskvare - og at tillit er noe vi må gjøre oss fortjent til hver dag, sier Freuchen.

Gjør som 1000 melkeprodusenter - bestill fôranalyser fra tine

Dette inngår i analysen: tørrstoff, aske, råprotein, NDF, OMD, ammoniakk, melkesyre og sukker.

Bruk ditt mobilkamera på denne koden og kom direkte til bestillingssiden.

Siden vi startet opp med fôranalyser har det vært en jevn økning i etterspørselen etter denne tjenesten fra TINE. Laboratoriet i Molde spesialiserer seg på analyse av prøver fra grassurfôr og ferskt gras. Målet med disse analysene er å bestemme energi- og proteininnholdet for å støtte fôrplanleggingen, samt å vurdere optimalt høstetidspunkt og gjødselbehov.